Üzülmemek Elde Değil!

Korsan yayınların ülkemize verdiği zararı dün en somut haliyle gördüm ve bu beni gerçekten çok üzdü. Ne hakkında konuştuğumu merak ediyorsunuzdur. Hemen söyleyeyim. Sakarya caddesindeki 23 yıllık İndeks Kitabevi kapısına astığı anlamlı ve bir o kadar da üzücü kapanış mesajı ile ziyaretçilerine veda ediyor. Mesajda da son görevlerini yerine getirir gibiler; “KORSANA YENİLDİK, KAPATIYORUZ” :(

İndeks Kitabevi
Şimdi çoğu arkadaşın aklından aynı şey geçiyordur. Haklısınız, bende sizin gibi kitaplar pahalı olduğu için korsan yayınların bu kadar yayıldığını düşünüyorum. Fakat bahane bulmak değil, bu gidişatı engellemek için adım atmak, bir şeyler yapmak gerekir. Bana sorarsanız kitapların pahalı olmasının sebepleri araştırılabilir, gerekli tedbirler alınabilir. Eğer mesele vergiyse, vergi indirimi yapılabilir ve hatta tamamen kaldırılabilir. Sonuçta eğitimden, kültürden ve gelişmekten bahsediyoruz. Bununla birlikte korsan yayınları satan kişiler üzerine daha sağlam gidilebilir.

Ankara Kızılay’a yakın bir yerde oturduğum için hergün onlarca bu tür satış yapan insanlar görüyorum. Ben görüyorum ama bu denetimi yapacak kişiler gerçekten bundan habersizler mi? Böyle bir olasılık olmadığını hepimiz biliyoruz. Bununla birlikte Ankara’nın göbeğinde durum böyle iken, bu kadar merkezi bir yeri kontrol edemezken ücra kesimlerde durum nasıldır siz düşünün! Korsan yayınların sona ermesi için tüm kitabevlerinin kapanması mı gerekli? Ankara’da son zamanlarda 300 tane kitabevi kapanmış. Daha ne kadar müsade edilecek buna!

Sonuç olarak korsana ve emek hırsızlığına karşıyım ve inatla bu tarz girişimlere tepkimi ortaya koyacağım…

Not: Konu hakkında daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Benzer Yazılar

yakuter

Erhan Yakut

www.yakuter.com

Genç yaşlarda programlama ile tanıştı ve Delphi ile başladığı programlama macerasına şuanda PHP, SQL, Javascript, AJAX, CSS, XHTML teknolojileri ile devam etmektedir. Elektrik - Elektronik bölümü mezunu olan "yakuter" 2006 yılından itibaren yakuter.com'un yazarlığını yapmaya başlamıştır.

Bu Yazıya Ait Yorumlar

Erdal

Erdal
17 Temmuz 2008

Bu dükkanı biliyorum, geçen Ankara’ya geldiğimde görmüştüm ve dükkanın içine de girmiştim. İnan dükkanın içinde adım atacak yer yoktu. Ben de haklı olarak bir reklam kampanyası sanmıştım. Gerçek olduğunu senden öğreniyorum.

rzrarti

rzrarti
17 Temmuz 2008

biraz önce ordan geldim, baya bir şey aldım. Açıkcası kırtasiye malzemeleri zaten bindirilip indirilmiş; ancak kitaplar gerçekten çok uygundu. İlginç bir olay daha oldu , biz bu kitapları alırken ” Sömürmeyin ” sözcüğünü içeren bir parça çalıyordu, pek ironikti yani. Bu arada ihtiyacı olanların gidip alışveriş yapmasını tavsiye ederim, hoş pek bilgisayar kitabı kalmamıştı ama :)

Ogalican

Ogalican
18 Temmuz 2008

Ortada bir emek hırsızlığı olduğu aşikar Yakuter..

Fakat kültürel ilerleme konusunda *Türkiye gibi* gelişmekte olan ülkeler için korsan yayınlar şart. Belli bir gelirin altındaki insanlar için orjinal kitaplar, dvd ler vs. ağır geliyor. Bana kalırsa tek yönlü düşünüyorsunuz..

yakuter

yakuter
18 Temmuz 2008

@Ogalican, sana kesinlikle karşıyım ve hırsızlığı, kara borsayı, korsanlığı yasal gören bir düşünceyi kabul edemem. Yazımda da bunu belirtmeye çalıştım. Kitap almaya para yetmiyor doğru ama bunun çözümü korsan kitap basmak/satmak değil, fiyatı düşürmek, yazarlara devletçilik ilkesi ışığında destek olmaktır.

Peki, çift yönlü düşünelim. Ben korsan olsam insanlar kitap alsın diye bu işi yapmam. Para kazanmak için korsanlık yaparım. Yani amacım ülkeyi kalkındırmak, kitap alamayanlara kitap satmak değil, sadece ve sadece para kazanmak olur.

Umut

Umut
18 Temmuz 2008

Bende gördüm bahsedilen yeri, bir butik ya da beyaz eşya satan bir yer kapansa bir yere kadar tamam dersiniz yinede insansınız tanımasanız dahi üzülürsünüz ancak bir kitabevi kapanıyorsa daha değişik üzülürsünüz çünkü kitap farklı birşeydir, bir beyaz eşya ya da elbise gibi cansız değildir.

Yanlışın bahenesi olmaz yani kitabı korsan almanın bahanesi ülkenin ekonomisi ise o zaman bu ekonomiye bu duruma getiren herkese soracaksınız, diyeceksinizki kardeşim beni korsan kitap alma zorunluluğu gibi bir utançla neden başbaşa bırakıyorsun.

Peki yazarlarımız nerde? Nobel ödülünü Kızılay’da görmek istiyorum, dünya kupası yurdu dolaşıyorda nobel ödülü neden dolaşıp Sakarya’da ki bu manzarayı görmüyor? Ses sanatçıları ve sanatçı olmayanları bile meclise gitti bizim yazarlarımız nerede? Bu duruma tepki koyacak olan bizlersek etkiyi oluşturacak olanlar da ünlü yazarlar değil mi?

D'S DerinlikSarhosuyum

D'S DerinlikSarhosuyum
18 Temmuz 2008

Erhan abi bende bugün (perşembe) akşam üzeri gördüm o kitabevini, uzun zamandır çıkamıyordum Kızılay’a ondan şimdiye kadar bir ses çıkmadı benden.Yazmakta aklımın ucundan geçti, ama yeterli bilgim olmadığı için erteledim.Arkadaşlarımla konuştuk bu konuyu hatta.
Keşke olmasaydı bu sonuçlar. Haklı tepkinin herzaman yanındayım.

o-d

o-d
18 Temmuz 2008

@ogalican arkadaşa ben de katılmıyorum. Fiyatlar pahalıysa biz de 3 kitap alacağımıza 1 tane alalım. Ama orjinal olsun. Emekçi olan yazar, yayınevi mensupları parasını kazansın. Koca bir kitaplık dolusu kitabım, bir o kadar da DVD filmim var. Hepsi orjinal yayındır. Aslında bu para mevzusuda bir nevi minareyi çalanın kılıfını uyarlamasından başka bir şey değil benim gözümde. Yani arkadaşım bir kitap yada dvd ortalama 15-20 lira. Filmi sinemada izleseniz bilet parası, araba parası, mısır parası derken daha fazlası gidiyor. Bilmem anlatabildim mi?

ertugrul muhit

ertugrul muhit
18 Temmuz 2008

Bu kitabevini bilmem, reklam mıdır? o da bilinmez. Bilinen birşey var ki emek hırsızlığının bahanesi olamaz. İkinci el kitap alınabilir, takas yapılabilir. Kitaplar pahalı diye emek hırsızlığı yapmak bana çok yanlış geliyor.

hüseyin

hüseyin
18 Temmuz 2008

Bu konuda gelen hükümetler hiçbirşey yapmıyorki bu ülkede…’ kuram var kitap satılmaması konusunda bana göre;Kitaplarda vs çok vergi alınması,diğeri ise halkın ekonomik olarak kitap alamayacak seviyeye getirilmesi.Bugun kaç”bin”insan gidipte 15-20 tl verip kitap alıyorki.Varsa vergilerin indirilmesi lazım,yabancı iş adamlarına sağlanan kolaylıklar kitap sektörünede yapılmalı..Ama artık yavaş yavaş okuyoruz gibi geliyor bana,herşeye ragmen…

Alisko

Alisko
18 Temmuz 2008

geçen gün akçaydaydım, adamlar çarşıda bir sürü dükkan açmışlar ve korsan kitapları 5 ytl gibi bir fiyata satıyorlar ve yaptıkları bu işten hiç çekinmiyorlar. Abartanlar dahi var hoparlör ile 5 ytl ye en çok satan kitaplar diye. Zabıta neden engellemiyor bunu? Çünkü zabıta da ordan alışveriş yapıyor, orjinal kitap alabilecek gücü geçtim karınlarını zor doyuruyorlar. Korsan işine hem karşıyım, hem de hak verdiğim zamanlar oluyor. Kitapevleride haklı, korsan alanlarda haklı. Bu çıkmazın kaymağınıda korsan satanlar yiyor :S

Kaan Fakılı

Kaan Fakılı
18 Temmuz 2008

Bunu önlemek için yapılacak tek şey vergilerin düşürülmesidir. Hattâ dediğiniz gibi hiç alınmamasıdır. Zira bir bakıyorsunuz 2 milyona mâl edilen bir kitap raflarda 30 milyona yerini alıyor. Bugün 30 milyona insan 1 hafta öğle yemeği yiyor. Hâliyle o parayı götürüp kitaba veremiyor. Kaldı ki insan sadece 1 kitap almıyor ki. Şahsen ben kitap almaya gittiğimde 10 kitaptan aşağı almıyorum. Haliyle o da 200 YTL’yi buluyor. Tabiî bu en son çalışırkendi. :) Şimdi ise hiçbir şey alamıyorum. Artık kütüphanelerden, arkadaşlardan falan idare etmeye çalışıyoruz. Kaldı ki ben kitap bulundurmayı seven birisiyim.

Kapanan kitapçılar korsandan dolayı kapanmıyor. En azından o 300 tane kitapçı ondan dolayı kapanmıyor. Belki dolaylı olarak etkisi var ancak birebir ondandır diyemeyiz. Devletten dolayıdır. Kitapçıların çoğu bir iki milyon kârla bile satamıyor bir kitabı. Kitapçıya geliş fiyatı çok yüksek. Ancak işte Dost’tur, Turan’dır, öyle kitapevleri ayakta duruyor. Onlar da fahiş fiyata -etiket fiyatı- sattığı için.

TEAkolik

TEAkolik
18 Temmuz 2008

Gerçektende üzücü bir durum…

yakuter

yakuter
18 Temmuz 2008

@o-d, ogalican’a katıldığını söylemişsin fakat söyledikleriniz farklı şeyler. Ogalican, korsanı savunuyor, sen ise benim gibi korsana karşı mücadeleyi. Ben bu nedenle ona tepki gösterdim. Kimse kusura bakmasın, hırsızlığı savunamam…

Veysel

Veysel
18 Temmuz 2008

Gerçekten çok üzücü bir durum, ancak bu Türkiye’nin gerçeklerinden sadece biri. Vergisiz yapılan satışların en güzel örneğinide Ankara Kızılay Karanfil sokkakta görmek mümkün. Akşam üstü açılan tezgahlar…

Ogalican

Ogalican
19 Temmuz 2008

Sevgili Yakuter :) lütfen yorumumu tekrar gözden geçirin.

Ortada bir emek hırsızlığı olduğu aşikar Yakuter..

Fakat kültürel ilerleme konusunda *Türkiye gibi* gelişmekte olan ülkeler için korsan yayınlar şart. Belli bir gelirin altındaki insanlar için orjinal kitaplar, dvd ler vs. ağır geliyor. Bana kalırsa tek yönlü düşünüyorsunuz..

Yorumumun en başında bunun bir emek hırsızlığı olduğunu belirtmeme rağmen çekindiğim şey oldu. Ben korsancılığı savunmadım arkadaşlar.

Bu tür kültürel değer taşıyan nesnelerin satışında yayınlayanların, bir takım fedakarlıklardan kaçındıkları için bir çok insan korsan kitaba veya filme muhtaç kalıyor..

Bir öğrenci olarak bende isterdim ki bol param olsun, orjinal kitaplar alarak yazarlarında hakkını verebileyim.

Fakat ayda 1-2 kitapla yada filmle yetinmek beni doyurmuyor.
Gelir durumları dolayısıyla istediğimiz şeyi okumak yada izlemek için korsan yayınları seçmek zorunda kalıyoruz..

Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır.
İyi günler :) ..

sefa

sefa
19 Temmuz 2008

@o-d, katılmıyorum demiş :)

Eğitim ve kültür içerikli materyaller söz konusu olunca birilerinin bu iş üzerinden zengin olmaya çalışması bana biraz abes geliyor. Bazılarının sandığı gibi kimse bu işi hayrına ya da halk yararına falan yapmıyor herkes para kazanma derdinde. Yapılan şey para kazanmak olunca anlıyorum iş zengin olmaya çalışmak olunca biraz etik dışı geliyor.

Herkes hak ettiğini kazansın !

Hükümet; Vergi alıyor. Hakkımıdır? hakkıdır. Ama vergiler kaldırılmalı ki okuyucunun ve yazarın önü açılsın, kitap girmeyen evlere kitap girebilsin.
Yayınevi; O kadar kitabın arasından okunabilir olanları seçip eliyor, önümüze getiriyor. Kazancı hakkıdır.
Yazar; Onlar olmasa ne okurduk zaten. İyiki varsınız. Onlarında kazancı hakkıdır.
Okuyucu; Okuyucununda iyi, özgün içerik ve aradığını bulması hakkıdır.
Korsan; Hakkı değildir. Hak ettiği tek bir şey söyleyebilirmisiniz. Onca insanın hakkını yiyor.

Bunların ışığında herkes hak ettiğini kazansın diyorum. Korsan tabiki olmamalı ama yazar, yayınevi ve hükümetde benim elime cebini atarken biraz insaflı davranmalı ben kimseyi zengin etmek zorunda değilim bunu unutmamalı!

henster

henster
19 Temmuz 2008

Korsan ne ki ?

Ülkemizde artık o kadar yaygınlaşmış ki toplum tarafından kabul edilmiş resmen.. Kaç kişi gidipte gerçekten orjianl kitap satan yerlerden kitap alıyor ki ? Nasılsa içeriği aynı ha yerden almışım ha gidip dükkan dan alıp poşeye koydurmuşum ne fark eder ki mantığı var. Ve dahası cebini düşünenler..

Ne bu kapanmaların arkası kesilir nede korsan tükenir.

yakuter

yakuter
19 Temmuz 2008

@o-d, özür dilerim, yanlış okumuşum yazdığını :)

@Ogalican, bu yapmış olduğun ikinci yorumda aynı şekilde düşündüğümüzü anladım. Önceki yorumunda şöyle bir cümle kurmuşsun;

Fakat kültürel ilerleme konusunda *Türkiye gibi* gelişmekte olan ülkeler için korsan yayınlar şart

Burada korsanı savunduğun anlamı çıkıyordu ama öyle demek istemiyormuşsun. bunu duyduğuma sevindim ;)

elvirs

elvirs
19 Temmuz 2008

Ankarada bi kere o kadar kitaba talep yok be erhanım, millet starbucks’ta, mcdonalds’ta geçiyor gününü. Tamamen tüketici bi jenerasyon, kültürü en son dolce and gabbana modelleri sanıyorlar, gerçek kültür kimsenin ilgisini çekmiyor. mağaza da işletmek çok masraflı, karlı olmayıp kapanıyorlar. Korsancının ne vergisi var ne kirası ne birşeyi, adam 1 YTL’ye bile satsa kar yani. Millet korsandan fazla aldığı için değil biraz da genelde kitaba talep az olduğu için bence.

Mephisto

Mephisto
20 Temmuz 2008

Yakuter ilk olarak böyle önemli bir konuyu dile getirdiğin için Teşekkürler.Konyada Kitap-Kırtasiye üzerine bir işyerim var.Kısaca bende bişeyler yazayım dedim malum bizim mesleğimiz :)
Haberi görünce gerçekten çok üzüldüm ve şuan malesef ben ve benim durumumda pek çok Kitapçı Esnafı var.Basit bi örnek vereyim,Malum okullarda Edebiyat dersleinde öğretmenler öğrencilere bir liste verirler veya tek bir kitap ismi gidin bunu alın okuyun ve anlatın yada özetini çıkarın.Geçen yıl En Revaçta olan kitap bildiğiniz gibi “Şu Çılgın Türkler” kitabıydı.Ve baktık ki öğrenciler akşama kadar bu kitabı soruyor gidip getirelim dedik.
Kitabın KDV’li satış fiyatı sanırım 21.50 ytl idi.Bizim alışımızda 18.00 ytl civarı.yani 3.50 ytl kar kalacak üzeri fiyatından satarsak.Ama takdir edersiniz ki ülkemizde Kitaba 20 ytl verecek kişi sayısı çok az.Ve 5 tanesine 100 ytl civarı para verip getirdiğim bu kitapları neredeyse aldığım fiyata zor sattım bıakın kar etmeyi.Sattıklarımıda Korsan kitap bulunamadığı zamanlarda sattım yani,yoksa Korsanda sıkıntı çekilmese onuda satamayacaktım.
Ve aynı anda biz bu Kitabı 21.50 üzeri fiyatıyla rafta bekletirken Korsanları 5 Ytl gibi komik bir rakama satıldı.Hemde ulluorta,hemde herkesin gözü önünde.
Amacımız neydi? 3-5 kuruş para kazanmak ve dibimizdeki 2 okulun öğrencilerini Merkeze göndermeden,yormadan işlerini görmek.Ama ne oldu?
-Orjinal kitap satalım derken belki 150-200 tane Korsanını satacağımız kitabı satmamış olduk,
-Para bağlayıp rafta belettiğimiz Kitaptan kar edelim derken neredeyse zararına verdik,
-Ve en kötüsü adımız kazıkçıya çıktı,çarşıda 5 ytl burda 20 ytl oldu,vatandaşın çoğu Korsan olduğundan bile bihaber,
Ve pek çok müşterimizi kaybettik.Bu sadece tek bir örnek,tek bir kitaba ait varın gerisini siz düşünün.
Ve ben Artık Roman,Kitap getirmiyorum işyerime,zamanında getirdiğim Orjinal kitapların pek çoğu hala elimde duruyor,Ve ben bu Devlete vergimi veriyorum,yeri geldimi daha birde Fiş kesmedin diye ceza yiyorum,zararına mal verip,(pek çoğunda bu böyle)birde Fiş kesmek! vs. vs.
Sevdiğim meslekten artık nefret ediyorum ve kısa bi zaman içinde Sözleşmeli Memurluğa başlıyorum ve bende kapatıyorum.
İlaveten Korsan Kitap basımını yine yayınevlerinin kendisi yapıyor,er geç ortaya çıkar ;)

Tamkarışık

Tamkarışık
20 Temmuz 2008

evet ya bende gördüm enteresan olmuş. Devir başka yöne gidiyor ya hayırlısı :(

ShN!

ShN!
21 Temmuz 2008

Sonuç olarak korsana ve emek hırsızlığına karşıyım ve inatla bu tarz girişimlere tepkimi ortaya koyacağım…

Yakuter, senin bilgisayarında yüklü olan windows Lisanslı mı? Yada office,Dreamweaver,photoshop, pc oyunları vs.. yada hiç mi internetten müzik indirmiyorsun? Bu korsan olayına sadece kitap, dvd olarak bakıyorsun sanırım..

Ben görüyorum ama bu denetimi yapacak kişiler gerçekten bundan habersizler mi?

Tabikide haberleri var. Ben zabıtaların polislerin korsan cd satan tezgahlardan alışveriş yaptıklarını biliyorum..

Ayrıca bahsettiğin kitapEvinin batmasının temel nedeninin korsan olduğunu sanmıyorum. Şu devirde birçok kimse kitap okumayı sevmiyor.. Doğal olarak kitap da almıyorlar.

Tuncay Tuncer

Tuncay Tuncer
21 Temmuz 2008

Aynı dertten müzdarip birisi olarak söylüyorum, bu ülkenin karanlığa gidişinin en önemli kanıtıdır bu… Biz kapattık, A kapattı B kapattı nereye kadar… Korsan bile yaşamıyor bu ülkede artık.. Koskoca İstiklal’de neredeyse kitabevi kalmayacak… Çok acı bir durum bu…

yakuter

yakuter
22 Temmuz 2008

@ShN!, bu yazıda sadece kitap açısından bakıyorum olaya. Yoksa Pardus 2008 kullandığımı ve halen malesef korsan şarkılarla idare ettiğimi de söylerdim.

Memphisto ve diğer tüm arkadaşlar, teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Böylece yalnız üzülenin ben olmadığımı, başkalarının da bu duruma ne kadar dikkat ettiğini görüm. Umarım bu bilincimizi koruyarak daha iyi bir gelecek için beraber çalışırız…

Memurdostu

Memurdostu
22 Temmuz 2008

Korsan kitap nasıl önlenir?

1) Polisiye Yol : Malesef bu güne kadar etkili olmadı.

2) Kitabı ucuz satmak : Bir yayınevi istese korsanların fiatına kitap satabilir. Korsan o fiata kazanıyorsa yayınevi de kazanabilir ve en etkili çözüm budur bence. Korsanı kitaptan daha çok para kazanma hırsı doğurmuştur.

Bu nedenle en etkili çözüm kitabı ucuz satmak. Şimdi bazıları “Kitapçı vergi veriyor korsan vermiyor” diyebilir. Doğrudur. Ama yayınevi kitabı korsandan daha ucuza mal edebilir. Burada tek çözüm kitabı korsanla aynı yada daha ucuz fiata satmak. Mesela bildiğim kadarıyla Timaş yayınevi hep böyle yapıyor ve bu yayınevinin yayınladığı kitapların korsanı basılamıyor.

Sonuç : Halka “korsanı alma” çağrısı yapma yerine kitabı korsanla aynı fiata satmak gerekiyor.

Memurdostu

Memurdostu
22 Temmuz 2008

Tabi şunu da söyliyeyim. Kitabın pahalı satılması korsanlığı meşrulaştırmaz. Daha önce yazdığım bir çözüm önerisi idi. Gerçi bilinen bir öneri ama olsun yine de yazayım dedim.

bebjo

bebjo
24 Temmuz 2008

çok üzücü haberler bunlar yakında tekolojik cihazlarda böyle olabilir, ıphone,nokia telefonlarının bile korsanını yapmaya başladılar :(

Mahir yılmaz

Mahir yılmaz
02 Ağustos 2008

Bu yazıyı çok önceden okumuştum. Ankarayı bilmediğimden aslında o kadar ciddiye aldığımda söyleyenemez. Derken yolum ankaraya düştü ve hiç bilmediğim bir şehirde dolaşmaya başlamıştım. Karşıma bir anda yukarıdaki gördüğünüz resim çıkıverdi. Hemen içeri attım kendimi. Aklımda yakuterin yazısı, yüreğimde bir burukluk gerçekten çok üzüldüm.

Yalçın GÖRMEZ

Yalçın GÖRMEZ
18 Ağustos 2008

Merhaba;

Bir çok kitap evinin kapatılması halkımızın korsan alması değil kitap almamasıdır. Kaldı ki program, müzik veya film değil bu. Kitabın korsan oranı sadece %8. Müzik piyasası ne yapmalı peki? Korsan oranı %73 ile gösteriliyordu ki ben ona da inanmam çünkü orjinal alan kişi çok nadir. Ben bile o kadar titizlikle windows’umu, kaspersky’ımı ve birkaç şarkıyı lisansladığım halde dreamweaver gibi yazılımları lisanslayamıyorum. Ancak şunu bilirim evime korsan kitap girmemiştir.

Velhasıl kelam Türkiye’de kitabın korsanı çok az seviyededir.

iphone teknik servisi

iphone teknik servisi
25 Şubat 2010

yazıklar olsun korsan satanlara emeklerle oynuyorlar

komik olmayın

komik olmayın
11 Nisan 2010

bakıyorum bazı arkadaşlar bu korsan işine baya duygusal yaklaşıyo arkadaş lar hangi emeğe saygıdan bahsediyosunuz,o şarkıcıların yada kitap yazanların altda ferrariler porche lar yada audi Q7 ler eeee bu hangi emeğin karşılı okadar aç gezen işçi memur varken bizim emeğimizin karşılığı ne peki bir loka ekmekmi…inadına evet inadına korsan…

Peki ya sizin düşünceleriniz?

Facebook Grubumuz Twitter Wordpress Linked in Google Friendfeed RSS Beslemesi Feedburner RSS

Yakuter web tasarım, yazılım geliştirme, IPhone uygulamaları gibi konular da Üreticy'yi öneriyor.

TAMindir.com - Yeni Programlar

iPadian - Windows

Masaüstünüzü iPad arayüzü şeklinde kullanabilmeniz ve uygulama merkezi sayesinde sunduğu onlarca uyg...

ClipGrab - Windows

YouTube ve diğer popüler çevrimiçi video sitelerinden video indirmek istiyorsanız kullanabileceğiniz...

Elder Scrolls V Skyrim Duvar Kağıtları - Windows

Elder Scrolls V Skyrim için Bethesda Softworks tarafından hazırlanmış duvar kağıtları....

Undelete 360 - Windows

Kaybettiğiniz, yanlışlıkla sildiğiniz veya virüslerden mağdur olduğunuz dosyalarınızı bu programla k...

Knights of the Old Republic 2 Duvar Kağıtları - Windows

Star Wars Knights of the Old Republic 2 oyunu için hazırlanmış en güzel duvar kağıtlarını sizin için...

Abonelik

Yazılan yazılardan ilk siz haberdar olun, yeni yazılar e-postanıza gönderilsin.

yakuter.com © 2006-2010 Erhan Yakut. Site tasarım Cenk Akyıldız - (Tema Bilgisi).
Site içerisindeki içerikler izinsiz kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.