Gün içinde birçok tanımadığım insandan e-posta alırım. Her ne kadar kişisel yardımda bulunmasam da gelen e-postaların çoğunluğu yardım talebidir. İşte böyle e-postalardan birisini okurken şunu farkettim; ben PHP, CSS, JS, SQL ve HTML kodları için tek bir program kullanıyorum ki o da Notepad++. Durum böyle olunca insanın aklına bazı sorular geliyor;
Bu soruya cevap mı versem yoksa bahane mi üretsem bilemiyorum. Aslında “benim yaptığım doğru” diyerek cevap verebilirim ama bu sefer öğrenmeye yeni başlayan arkadaşlar isyan edip daha başlamadan jübile diyerek programlamada soğuyabilir ve bana ciddi bir şekilde öfkelenebilirler. Bununla birlikte Notepad++ kullanmak yanlış bir şeymiş gibi düşünüp bahane üretebilirim ama bu sefer de kendime uygun olan bir yola yanlış demiş olurum. İyisi mi siz kendi yaklaşım tarzınıza göre ister yazacaklarıma cevap deyin, isterseniz de bahane…
Notepad++ kullanıyorum çünkü;
Belki Notepad++ kullanarak hata yapıyorum. Belki diğer programlar ile daha hızlı ve hatasız kod yazabilirim. Belki diğer programların önizlemeleri sayesinde yaptığım değişiklikleri anında görebilirim. Her şeye rağmen ben memnunum Notepad++ kullanmaktan ve bu dakikadan sonra da alışkanlıklarımdan vazgeçebileceğimi sanmıyorum. Aslına bakarsanız vazgeçmek de istemiyorum.
Size tavsiyem ise boşverin benim veya bir başkasının nasıl yazdığını, ne kullandığını. Bizzat deneyerek görün size hangisinin uygun olduğunu. Öğrenmek istiyorsanız bir şeyi, kendi öğrenme yolunuzu bulun. Başkalarından alacağınız tavsiyeler size fikir verebilir ama önemli olan sizin çizeceğiniz yoldur…
Saygılar, sevgiler…
Not: Eğer ilgilenirseniz daha önce yazmış olduğum Programcının Alet Çantası başlıklı yazımda da konuyla ilgili programlardan bahsetmiştim(k).
Güncelleme
Bir yanlış anlamanın önüne geçmek için bu güncelleme notunu yazıyorum. Benim burada tartışmak istediğim konu Notepad++ programı değil, tüm kodlamalarımda böyle sade bir program kullanmanın doğru mu yoksa yanlış mı olduğunu merak ediyorum.

yakuter.com © 2006-2008 Erhan Yakut. Site tasarım fallendesign.
Site içerisindeki içerikler izinsiz kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.
1 Hasan Tayyar BEŞİK
27 Temmuz 2008, 00:55
aslında bu herşeyi özetler nitelikte.
Her ne kadar zengin içerikli web uygulamalrında entegre sistemlere ihtiyaç duyulsa da insanı notepad++ kadar “root” hissettiren başka bir program yoktur (benzerleri dışında).
Ayrıca “Homesite” de tavsiye ederim. Klasik görünümlü ve sanırım yeni sürümleri yok. Macromedia tarafından iyice geliştrilmişti en son. Bu program bazı konularda biraz daha entegre. Hız, dinamizm ve “root” hissettirme konusunda ise “eski ekol” programcıların istediği kıvamda.
2 Hasan Tayyar BEŞİK
27 Temmuz 2008, 00:57
Yukarıda bahsi geçen Homesite hakkında wiki eki eklemeyi untutmuştum:
İncelemeniz dileğiyle http://en.wikipedia.org/wiki/Homesite
Yanlız bir sorun var; ücretli.
3 ilyas
27 Temmuz 2008, 01:01
Notepad++ benim de kullandığım bir program; ancak php ya da CSS yazarken bildiğimiz tag’ları tekrar tekrar açıp kapatmak bir noktadan sonra programcıyı sıkıyor. Şahsen ben sıkılıyorum.. PHP için zend bir numara.. Üstüne hiç bir program tanımam..
4 yakuter
27 Temmuz 2008, 01:04
@Hasan Bey, teşekkürler değerli yorumunuz için. Homesite programını duymuştum ama hiç detaylı incelememiştim. Derhal irdeleyeceğim. Ücret konusu ise ayrı bir mevzu…
@İlyas, Zend konusunda haklısın ama o da çok kasıyor.
5 Burak
27 Temmuz 2008, 10:23
Notepad++ benim düzenleme aracım. Sıfırdan bi sayfa açıp bir şeyler yaptığımı hatırlamıyorum ama yaptığım şeylerdeki ufak şeyleri onunla düzenliyorum, sebep belli, inanılmaz hızlı kullanmak keyif veriyor…
Ancak bir işe başlarken Dreamweaver CS3’süz yapamam… Aç kapa aç kapa diğer yerlerde fenalık geliyor, burada böyle rengarenk takır takır yazıyorum.
6 eburhan
27 Temmuz 2008, 10:51
Notepad++ özellikle dil kodlamaları konusunda problem çıkartabiliyor. Onun problemlerini Notepad2 ile düzeltiyorum :) Çok denedim sürekli Notepad++ kullanmayı ama halâ Notepad2 bana çok daha pratik geliyor (küçük dosyaları hızlıca düzenlemek için).
Bu arada phpDesigner 2008‘i php kodlarken tavsiye ederim. Çünkü php kodu yazarken anında syntax hatalarınızı uyarıyor. TortoiseSVN ve Xdebug ile entegre çalışabiliyor. Class’larda kullanılan metodları kod tamamlama listesinde gösterebiliyor. Ayrıca benim gibi Smarty kullanıyorsanız, bu yazılımın Smarty desteği de var.
Bunun yanında eksik yanları da var tabii. Program içerisinden mySQL gibi veritabanlarına bağlanamıyorsunuz ve tablolara gözatamıyorsunuz. Diğer önemli eksiklik ise, üzerinde çalıştığınız dosyanın boyutu 100 KB’ı geçince program bariz bir şekilde yavaşlıyor.
7 elvirs
27 Temmuz 2008, 10:56
delikanlı kodcu kodu notepad’de yazar,
asıl delikanlı ise kağıtta yazar sonra geçirir:D
8 yakuter
27 Temmuz 2008, 11:52
Arkadaşlar teşekkür ederim yorumlar için ama sanırım bir yanlış anlama var. Benim burada tartışmak istediğim konu Notepad++ programı değil, tüm kodlamalarımda böyle sade bir program kullanmanın doğru mu yoksa yanlış mı olduğunu merak ediyorum.
9 Jnbn
27 Temmuz 2008, 13:39
Sade bir program kullanmanın mantığı söylediklerin açısından kesinlikle doğru, ama bir de şöyle bir durum var ki komplike programlar dikkat dağıttığı gibi zaman zaman da çok fazla yardımcı olabilecek şekilde düzenleniyor.
Bunu kesinlikle “Benim ihtiyacım yok ki yardıma…” gibi anlamamak lazım bence. Çünkü aslında ben de aynen senin gibi gözümün önünde ıvır zıvır ne kadar azsa o kadaar etkili olduğunu düşünüyorum.
Örneğin Dreamweaver içerisinde aslında bilmediğimiz, farkında olmadığımız bile bir sürü özellik var. Ve her birisi çok yardımcı olabilecek şekilde, tamamen o amaç için tasarlanmış şeyler.
Ama karışıklık ta dediğin gibi can sıkmıyor değil.
Eğer farklı bir durum denemek istersen, Workspace i sadece kod kısmı kalacak şekilde düzenleyip kodlamaya başlayarak ve DW ile ilgili biraz daha detaylı neler var gibi küçük bir araştırmayla başlayabilirsin…
Ama her zaman olduğu gibi son karar kullanıcının olacaktır, ve büyük ihtimalle alışkın minimalist bünye kazanacaktır ;)
10 eburhan
27 Temmuz 2008, 14:52
@yakuter
İlk yorumumda aslında buna değinmiştim. PHP kodlayacaksan Notepad++ kullanman hata değil ama eksiklik olur. Dediğim gibi bir PHP-IDE kullanmak her zaman daha avatajlıdır, daha hatasız ve hızlı kod yazmanı sağlar. Notepad++ ile bunları yapamazsın.
11 Hakan ERSU
27 Temmuz 2008, 21:31
Uzun süredir notepad++ kullanıyorum.Daha önceleri Aptana kullanırdım ancak çok muhteşem özelliklerine rağmen çok hantal bir program.
Notepad++ kullanma nedeni olarak yüksek hız,sadelik,ücretsiz olma.Bunun dışında notepad++’da otomatik tamamlama özelliğine sahip ki belki biraz daha hoş olarak nitelendirilebilir.Biraz farklı çalışmakta ve genelde hatırlayamadığım zamanlarda bana cntrl+space ile hatırlatmayı yapmakta.
12 yakuter
27 Temmuz 2008, 22:27
@Hakan, şuan çok can alıcı bir şey söyledin. Uzun zamandır Notepad++ kullanıyorum ama hiç tamamlama özelliği var mı bakmamıştım. Sen söyleyince baktım ki varmış. Neden daha önce söylemedin :) Teşekkür ederim yorumun için.
13 Hasan Tayyar BEŞİK
27 Temmuz 2008, 22:31
yakkuter:
Bu merak uyanımları arasında daha başka şeyleri de olabilir diye download sayfasına baktığımda henüz hiç kullanmadığım çeşitli eklentilerini fark ettim.
Yeni eklenti yazma konusunda bir döküman bulamadım fakat http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/download.php sayfasındaki eklentiler ilgi çekebilir.
14 alialtugkoca
27 Temmuz 2008, 22:36
tabi ki Notepad++ kullanıyorum.diğerlerinin kasıla kasıla açılmasını, zırt pırt açılan drop downlarla beni sinir etmesini, her satırı gök kuşağı gibi rengarenk boyamasıyla uğraşmak istemiyorum.
Notepad++ Rulezzz
15 mert
27 Temmuz 2008, 23:48
php için kesinlikle ZendStudio, kusursuz..tek sorunu ücretli olması :) ama php kodlarken kesinlikle bi bu programı deneyin.1 numara kesinlikle zend
16 Hasan Tayyar BEŞİK
28 Temmuz 2008, 00:28
Bir evvelki serzenişimde geçen
ifadeye atfen, bu ücretsiz yazılımın “kendi eklentini yap” tarzındaki open source yaklaşımı (yapısı gereği .dll kullanması haricinde) pek güzel fakat yetersiz olan plugin how-to sayfası : http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/plugins-HOWTO.php görmenizi isterim.
17 yakuter
28 Temmuz 2008, 00:43
@Hasan Bey, bende aynen sizin gibi düşünüp hemen sitesine girmiş ve gördüklerim karşısında oldukça şaşırmıştım. Meğer bizim Notepad++ programının ne eklentileri varmış da bizim haberimiz yokmuş :)
Tekrar teşekkürler paylaşımlar ve yorumlar için.
18 ilyas
29 Temmuz 2008, 01:48
işte bu siteyi bu yüzden seviyorum, yeni birşeyler öğrenmek heyecan verici. Notepad++ ‘nın kod tamamlama özelliğini bilmiyordum.. ctrl+space meğerse nelere kadirmiş : )
Herkese Teşekkürler…
19 ahmeTT
29 Temmuz 2008, 08:20
sourceforge geliştiriciler için en iyi araç ödülünü kime verdi ? notepad++ :)
20 Eshki-Eric
29 Temmuz 2008, 13:02
Ben Sadece Not Defteri Kullanıyorum Yazdığım Kodlardada Hata Olmuyor Sanırım. :)
bide notepad++ ya bakayım…
21 Evren
29 Temmuz 2008, 13:09
Notepad++ uzunca bi sure kullandim. Ama tekrar PSPad’e donus yaptim. Ayni zamanda birden fazla projeyle ugrasinca PSPad oldukca kullanisli oluyor, cunku tum kodlari tek bir proje icinde kaydedebiliyorum.
Ayrica eklenti bakimindan PSPad oldukca zengin.
http://www.pspad.com
22 gfx
30 Temmuz 2008, 09:31
iş yoğun ise, complex kodlar yazılmış ise, ftpden çalışmak gerekiyor ise, notepad++ ile çalışmak ölüm.
Zend gibi editörler işi hızlandırır. Zaman çok önemli!
23 lestioni
31 Temmuz 2008, 01:13
pspad güzeldir evet, ama tek eksiği kod gizleme yok ne yazık ki :/ kod gizlemeden kastım, { } arasında kalan kodları kapatıp açabilme özelliği.. bir de mesela ben direkt ftp üzerinden çalışıyorum, ftp’deki dosyalarımı proje ya da her hangi bir şekilde kaydetmiyor..
kate’in windows sürümü olsa, süper olur da.. sırf kate için linux kullanıyorum bazen :)
24 Evren
31 Temmuz 2008, 11:17
@lestioni, evet kod gizleme (folding) ozelligi yok maalesef. PSPad, Synedit tabanindan gelistirilmis, Notepad++ ise Scintilla. Synedit’e kod gizlemeyi cok -gec de olsa- eklediler diye biliyorum. Sanirim yakinda PSPad’de de bu ozelligi goruruz.
FTP konusuna pek katilmiyorum. PSPad hala acikara onde. Bence en son surumlerini denemelisin.
25 w-bara
02 Ağustos 2008, 08:57
Ben Notepad++ kullanıyorum. Çünkü kapatma özelliği var, hızlı, yanlışlıkla programı kapattıgımda içindeki sayfalar kapanmıyor bir sonraki açışımda tekrar o sayfalar çıkıyor ve bazen acil bir işim çıkıyor o zaman evde olmuyorum bir bilgisayar buluyorum etraftan notepad ile işimi hallediyorum.
26 Hakan ERSU
02 Ağustos 2008, 16:19
Açıkcası programlar savaşı haline gelmesini istemem ama notepad++ ftp desteği,favori sistemi ve dizin sistemide bulunmakta.En azından benim kullandıklarım bunlar.Proje yönetiminde de oldukça etkili olabileceğini düşünmekteyim.Ancak daha önceki yorumumda belirtiğim gibi Aptana’nın hız problemleri çözülebilirse daha ideal olarak görmekteyim.
27 Hüseyin
03 Ağustos 2008, 10:46
IDE kullanmak yerine çok hızlı çalışan editörleri tercih ediyorum.. Var mı emacs, vim gibisi ? :) Çoklu pencere açma özellikleri çok faydalı..
28 zonaye
04 Ağustos 2008, 12:13
şuan dünyada herkes dreamweaver kullanıyor notepad kullanmak çok saçma bir fikir. yaptığın açıklamalar da bence kabul edilebilir değil. mesela demişsin programın benim yerime kodları kapatmasını istemiyorum, zaten bu güzel bişey ve olması gereken bişey eğer kodları kapatmazsan site hata verecektir ve ilk açılan son kapatılır mantığına göre program sana bunu otomotik sağlıyor. bu tür programlar programlama mantığına göre yapılmış bi eksiklikleri yok notpad ile bi ilerleme kaydedilemez ve zaman kaybı yaşanır.
29 yakuter
04 Ağustos 2008, 17:23
@zonaye, öyle bir yorum yapmışsın ki kızsam mı tek tek cevap mı versem çözemedim. Uzlaşmacı bir kişi olarak tek tek cevap vereyim.
1)Dünyada herkes notepad++ kullanıyor demişsin. Anket mi yaptın? Bu yazıya yaklaşık 30 tane yorum yapılmış ve çoğunluğu notepad++ programını destekliyor. Bu kişiler Dreamweaver kullanmıyorsa demek ki “herkes” demen yanlış.
2)Benim açıklamalarım kabul edesin diye deği. Ben kapatmasını sevmiyorum, sen iyi bir şey diyorsun. Bence değil! Ve ilginç bir şekilde devam etmişsin. Kodlar kapanmazsa hata olur demişsin. Teşekkür ederim verdiğin bilgi için(!) Ben programın kapatmasını istemiyorum. Kendim doğal olarak kapatıyorum.
3)Aynen şöyle demişsin;
Notepad++ grafik mantığına göre mi yapılmış?
4)”Notepad++ ile bir ilerleme kaydedilemez” demişsin. 7 senedir kod yazıyorum ve bu söylediğine verecek cevap bulamadım, daha ne diyeyim…
30 gfx
05 Ağustos 2008, 11:45
uzun bir mesafe düşünün, kimisi otobüs, kimisi metro, kimisi bisiklet, kimisi ferrari ile gider. Kim neyle rahatsa. Yok “free” olsun diye 11 hattı ile de gidebilir. Sonuçta bu kişiden kişiye göre değişir. Herkes aynı olsaydı bukadar alternatif olmazdı.
uzun senelerce kod yazıyor olmak “en iyi ben bilirim” demek değildir. Bunu tecrübelerimden öğrendim ;)
31 yakuter
05 Ağustos 2008, 12:12
@gfx, zaten oradaki yorumda en iyi bildiğimi değil, tecrübeli olduğum halde (senin gibi) söylediği şeye verecek cevap bulamadığımı kastettim…
32 gfx
05 Ağustos 2008, 12:20
@yakuter;
zaten senin çok iyi bir yazılımcı olduğun ortada. Kimse bunun aksini ıspatlayamaz .
zaten başlık da
“Notepad Kullanarak Hata mı Yapıyorum?”
Oldukça mütevazi bir yaklaşım. Başlığın amacı bir fikir alışverişi.
İster kabul et ister etme, ben seni herzaman “en iyi bileneler” arasında gördüm ve görecem.
Orada demek istediğim, konuyu çok iyi bilmek için uzun senelere gerek yok çünkü bu işe başladığımda bir arkadaş bana “php yi 8 senede javascripti 2 senede öğrenirsin ancak” demişti.!
Sevgiler
33 yakuter
05 Ağustos 2008, 12:24
@gfx, o zaman pardon ya ben yanlış anlamışım. Evet, dediğinde kesinlikle haklısın. Yıllar tam bir kıstas değil bu konuda.
34 yakuter
06 Ağustos 2008, 12:14
@Zonaye, yorumunu sadece düşüncene saygı duyduğum için yayınlıyorum fakat cevap vererek tartışmayı uzatmayacağım çünkü görüyorum ki bir yere varmak mümkün değil.
Bu arada kodlamamı beğenmediğin için teşekkür ederim. Malum ancak bu kadar geliştirebildim kendimi, kusura bakma.
35 gfx
06 Ağustos 2008, 12:14
@zonaye
sayın zoyane;
HardCoder olan birisi görsel editör kullanmaz genelde.
Grafik içinde coreldraw veya freehand kullanılmaz. Bu iki program masaüstü yayıncılık sektöründe “fi” tarihinde kullanılıyordu.
Dreamweaver de bir çok zaman tag’leri yanlış kapatıyor.
CSS tasarımı yapıyorsan dreamweaver işe yarar ama php için pek değil.
36 Evren
06 Ağustos 2008, 13:55
Bu her zaman boyledir demiyorum, sonucta herkesin tercihi farklidir. Ama buyuk diye siniflandiracagimiz bircok site genelde Mac ustunde TextMate ile yapiliyor. Web tasarim dunyasinda taninmis bircok “coder” TextMate kullaniyor, bu degismez bir gercek. (tabiki Windows kullanip, Notepad++ yada Dreamweaver ile tasarim yapanlar da var.)
Gelecegim nokta sudur ki; TextMate de neticede oldukca basit bir text editorudur. Windows uzerinde muadili Notepad++’dir, PSPad’dir, vs.vs. Ama kesinlikle Dreamweaver degildir.
Bu konuda kisisel gorusum ise Dreamweaver genelde kucuk isler yapan tasarimcilar tarafindan kullaniliyor. (Hem tasarim, hem kod yazan kisiler) Notepad++ yada Textmate gibi editorler ise agirlikli olarak kod yazan ama daha az tasarim yapan kisiler tarafindan kullaniliyor.
Yahoo.com’un altyapisini kodlayan adama Dreamweaver kullandirmak, otomatik vites arabayla yaris yaptirip az benzin kullanmasini istemek gibi birseydir.
37 FaRuKSaRy
11 Ağustos 2008, 12:58
Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır derler.Kesinlikle doğrudur.Ben senelerdir frontpage kullanıyorum ve nedenini bilemediğim şeylerden dolayı başka editöre geçemiyorum.
38 Yalçın GÖRMEZ
18 Ağustos 2008, 07:27
Merhaba Yakut Bey;
Öncelikle bir yazılımcı üşengeçliğimle tüm yorumları okumadım. Ancak bazı arkadaşların sadece tartışma yaratmak veya kendisinin ne kadar kodlama bildiğini (!) yazmak için yorum eklediğini gördüm ve bundan üzüldüm.
Ancak durum şöyle ki ne kullandığın editörle, ne kaç senedir kodlama yaptığınla, ne de tecrübenle konunun alakasız olduğu aşikardır. Yine de ben her zamanki huyumdan vageçmeyecek herkese kişisel görüşümü yazacağım.
Öncelikle ister 10 sene geçsin ister 1 sene geçsin kimin ne kadar iyi kod yazabildiği ne kadar tecrübeli olduğu tartışılamaz. İyi coder nedir, nasıl biridir? Hızlı yazan mı, hatasız yazan mı, pratik zeka olan mı, birşeyler geliştiren mi yoksa hızlı ve hatasız şekilde başkalarının yaptığı şeyi kendim yazdım demek için yazan mı demektir orası tartışılır. Bana göre iyi coder kendini her zaman geliştiren ve daha önce yapılmamış yenilikler getiren coder’dır.
Şimdi gelelim Notepad++ konusuna. Ben kendimi anlatayım istersen doğru mu yanlış mı yapıyorsun kararı gene sen ver. Öncelikle ben hemen hemen piyasadaki tüm text editörlerle haşır neşir olmuş ve hemen hemen hepsine aylarımı ayırmış biriyim. Şuan standart kullandığım editör Dreamweaver’dır. Ancak CuteFTP içindeyken sitede bir değişiklik yapmam gerektiğinde dosyayı indir dream ile aç tekrar upload ete üşengeçliğinden kurtulmak için cuteftp editörü ile düzenlerim. Hatta blog tadında bir siteyi de CuteFTP ile yaptığım olmuştur. Ancak bunun ben bazılarına göre yanlış olduğunu biliyorum fakat şu etken var neye göre yanlış? Benim keyfim yerindedir yavaş yavaş yazsam da sorun yoktur ve CuteFTP ile dosyaları düzenliyorumdur bu amatörlük olamaz, yanlışlık olamaz. Fakat şu da var ben hızı seven her coder gibi mouse kullanmayı sevmem. Büyük projelerde 10-15 tane dosyayı dreamweaver ile açtığımda Ctrl + Tab veya Ctrl + Shift + Tab yapmak bazen çok zaman kaybı yaratıyor. Bu sefer 10 tane dream içinde 10 tane notepad++ içinde dosya açarım Alt + Tab kombinasyonunu da işe katarak sayfalar arası geçiş hızımı ikiye katlarım bu da yazım hızımı etkiler. Dreamweaver seçmemin nedeni senin istemediğin özellikler. Otomatik tag kapatma bunların başında geliyor ancak javascript dediğinde notepad++ tercih ediyorum. Nedeni ise dreamweaver php ve asp’de sorun çıkarmamasına rağmen javascriptte aşırı sorun çıkartıyor.
Velhasıl kelam bu kadar uzun yazmama rağmen kim hangi editörde rahat ediyorsa o editör onun için en iyisidir. Belki sen hızdan hoşlanmayabilirsin kontrollü gitmek istersin bu normaldir notepad++ sana iyi gelir. Ancak sana nacizhane tavsiyem notepad, cuteftp, notepad++ ve dreamweaver’ı aynı anda kullanmayı denersen her ortama uyum sağlayacak kadar elin alışmış olucaktır.
Neyse gözünüzü boş yere onlarca karakter ile oyaladım kusuruma bakmayın…
39 yakuter
19 Ağustos 2008, 16:44
Yalçın Bey Merhaba,
Çok teşekkür ederim üşenmeyip böyle deneyiminizi ve düşüncelerinizi bu kadar açık bir şekilde paylaştığınız için. Bende yazının başından beri aslında insandan insana kod yazma zevkinin değişeceğinden bahsettim ama malesef henüz bunu anlayamayanlar bulunuyor. Sizin bu yorumunuz üzerine notepad++ ile yapabildiklerimi gösteren bir resimli bir yazı yazmaya karar verdim. FTP olayına dikkat etmenizi istiyorum ;)
Saygılar, Erhan
40 yakuter » Yakuter Kod Yazarken…
19 Ağustos 2008, 17:35
[...] önceki bir yazımda Notepad Kullanarak Hata mı Yapıyorum? demiştim ve okuyucularıma düşüncelerini sormuştum. Gelen yorumlar benim açımdan oldukça [...]
41 Yalçın GÖRMEZ
19 Ağustos 2008, 18:18
Merhaba Yakut Bey;
Aslında FTP olayı birçok yerde olmasına rağmen nedense dediğim gibi CuteFTP başka bir zevk veriyor. Ancak o zevki v7′den başka versiyonda alabilmiş değilim.
42 yakuter
19 Ağustos 2008, 18:25
Haklısınız, dediğimiz gibi zevk meselesi…
43 Aydın Can
01 Ekim 2008, 18:04
Evet notepad++ sadelik bakımından falan güzel ama birde “RapidPHP 2008” deneyin derim… ;)
44 arıkan aydin
15 Ekim 2008, 22:15
Merhabalar bende sizin gibi winfows ortamında iken notepad++ kullanıyordum.Kesinlikle katılıyorum notepad++ ın sadeliği ile kod yazmanın zevki apayrı,
Uzun süredir Linux ortamında çalışıyorum, gerçekden de winfows la harcadığım zaman için kendime kızıyorum.Linux altında notepad++ aratmayan veya daha iyisi diyebileceğim Kate i tavsiye ederim Linux e geçmeyi düşünen arkadaşlara.
İyi Çalışmalar Herkese